Mesafeli Satış Sözleşmesi

  1. TARAFLAR

 1.1. SATICI

 Ünvanı: Lebon Concept Dekorasyon Anonim Şirketi

Adresi:Yeni Mahalle Zafer Caddesi No:73 

Tel : 0552 780 17 80

Mersis Numarası: 0608140016900001

 

1.2 ALICI:

 Adı/soyadı/Ünvanı: 

Adresi: 

Telefon: 

Email: 

Tarih :  

  1. TANIMLAR
  2. a) ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜN: ALICI’nın istekleri doğrultusunda özel olarak üretilen ve/veya kurulum gerektiren ürünlerdir. Örneğin kumaş rengi ve türü değiştirilen koltuklar, ahşap malzeme özelliği değiştirilen mobilyalar, kurulumu ve montajı yapılan ürünler, özel ölçü üretilen ürünler, tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ürünler ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜN kategorisine girer.
  3. b) STANDART ÜRÜN: ALICI’nın istekleri doğrultusunda özellikleri değiştirilmeyen ürünlerdir.
  4. c) NAKLİYELİ ÜRÜN: ÜRÜN teslimatının Lebon Concept’nin nakliye ekipleri tarafından gerçekleştirildiği ürünlerdir.

ç) KARGOLU ÜRÜN: ÜRÜN teslimatının anlaşmalı kargo firmalarıyla gerçekleştirildiği ürünlerdir.

  1. d) TEŞHİR ÜRÜN: LEBON CONCEPT  MAĞAZA’larında sunulan ürünlerdir.
  2. e) SANAL POS: LEBON CONCEPT  MAĞAZA’larında (online mağazalar dahil) bilgisayar ortamında yapılan kredi kartı ödeme metodunu ifade eder.
  3. f) MOBİL POS: LEBON CONCEPT   MAĞAZA’larında bulunan kredi kartı ödeme terminallerini ifade eder.
  4. g) İNTERNET SİTESİ:lebon.com.trinternet sitesini ifade eder.
  5. h) MAĞAZA: Satışın yapıldığı LEBON CONCEPT  mağazasını ifade eder.

ı) ALICI: ALICI veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişi

  1. KONU

İşbu sözleşmenin konusu, ALICI'nın SATICI'ya www.lebon.com.tr  uzantılı web sitesinin, aplikasyonunun ve buna bağlı tüm uygulamaların (“İnternet Sitesi”) üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiği, Ön Bilgilendirme Formu ve internet sitesinde nitelikleri ve satış bedeli belirtilen ürünlerin (“Ürün”) sunumu ve satışı ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun (“6502 Sayılı Kanun”) ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince Taraflar’ın karşılıklı hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.

[products]

 

  1. ÖDEME ŞEKLİ

4.1. KREDİ KARTI İLE ÖDEME

  1. a) ALICI, kredi kartı ile ödeme yöntemini tercih ettiğinde İNTERNET SİTESİ’nde alışverişini tamamlamadan önce ilgili sayfada kredi kartı bilgilerini girecektir.
  2. b) ALICI, uygun olduğu ölçüde yer alan taksit seçeneklerinden dilediğini tercih edebilir veya tek çekim seçeneği ile ödemeyi gerçekleştirebilir.
  3. c) ALICI’nın bankası kampanyalar düzenleyerek seçilen taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit öteleme gibi hizmetler sunabilir. Bu tür kampanyalar ALICI bankasının inisiyatifindedir ve SATICI’nın bilgisi dâhilinde olması durumunda İNTERNET SİTESİ’nde kampanyalar hakkında bilgi verilmektedir.

ç) ALICI’nın taksit seçeneklerinden birisini tercih etmesi durumunda kredi kartının hesap kesim tarihinden itibaren sipariş toplamı taksit adedine bölünerek kredi kartı özetine ALICI bankası tarafından yansıtılacaktır. Banka taksit tutarlarını küsurat farklarını dikkate alarak aylara eşit olarak dağıtmayabilir. Detaylı ödeme planının oluşturulması ALICI bankasının inisiyatifindedir.

  1. d) Diğer yandan vadeli satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
  2. e) ALICI'nın kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerde temerrüde düşmesi halinde ALICI bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. ALICI'nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde ALICI borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI'nın oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
  3. f) ALICI, kredi kartı ile ödeme yöntemi sırasında verilecek kart bilgilerinin doğruluğundan sorumlu olacaktır.
  4. g) Kredi kartı ile ödeme yöntemi seçeneği kullanılarak yapılan ödemelerde, kartın hamili haricinde bir başkası tarafından hukuka aykırı şekilde kullanılması halinde Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır.

4.2. HAVALE/EFT İLE ÖDEME

  1. a) ALICI, havale/EFT ile ödeme yapmayı tercih ettiğinde SATICI’nın banka IBAN bilgileri ALICI ile İnternet Sitesi üzerinden paylaşılacaktır.
  2. b) ALICI, havale/EFT ile ödemeyi gerçekleştirdikten sonra ödemenin SATICI banka hesabına ulaşmasından sonra siparişi onaylanacaktır. ALICI transfer işleminin açıklama kısmına sipariş numarasını yazmalıdır.

4.3. SESLİ YANIT SİSTEMİ İLE ÖDEME

  1. a) Telefon ile yapılan satın alma işlemlerinde ALICI ödeme için sesli yanıt sistemine yönlendirilecektir ve ödemeyi yapmak için istenilen kredi kartı bilgilerini tuşlayacaktır.
  2. b) ALICI, sesli yanıt sistemiyle ödemeyi gerçekleştirdiğinde kendisine bilgi verilecektir.
  3. TESLİMAT
  4. a) ÜRÜN, ALICI'nın belirttiği teslimat adresine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa, paketlenmiş ve sağlam olarak teslim edilir.
  5. b) Savaş, doğal afet, ayaklanma, grev, lokavt, sel, yangın, deprem gibi SATICI’nın herhangi bir kusuru olmaksızın ortaya çıkan ve makul önlemlerle engelleyemeyeceği hallerde bu süre uzayabilir.
  6. c) Teslim anında ALICI'nın adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI'nın ürünü geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir.
  7. d) ÜRÜN, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
  8. e) Adalara, denizaşırı yerlere ve Yurdışına teslimat yapılamamaktadır.

5.1. NAKLİYELİ ÜRÜNLER TESLİMATI

  1. a) Planlanan teslimat tarihinden 1-3 gün önce SMS veya arama yoluyla ALICI’ya ulaşılır ve ALICI’nın onayı alınır. Teslimat planları sistem tarafından otomatik olarak hazırlandığı için özel durumlar dışında değişiklik yapılmaz.
  2. b) Teslimat günü, teslimat için gelmeden önce gün içerisinde aranıp bilgi verilir.
  3. c) ALICI’nın özel durumu veya belirtilen adreste kimsenin bulunmadığı ve teslimatın gerçekleştirilemediği durumlarda, 2. teslimat en az 14 gün sonrası için yeniden planlanır ve yeni nakliye organizasyonu için SATICI ekstra nakliye ücreti talep eder.
  4. d) Kurulum içeren nakliyeli teslimatlarda, kurulum teslimat ile aynı gün yapılır. Farklı bir gün için kurulum ayarlanmaz.
  5. e) Teslimat sırasında bir problem fark edilmesi durumunda, problemin teslimat ekibi tarafından sağlanacak teslimat formunda ALICI tarafından belirtilmesi gerekir.
  6. f) Binada yük asansörü olmaması ve ürünün bina içine sığmaması gibi durumlar için asansör tutulması gerekirse sorumluluk ALICI’ya aittir

5.2. KARGOLU ÜRÜNLER TESLİMATI

  1. a) Kargo ile gönderilecek ürünlerinizde ise ürün kargoya verildiğinde ilgili kargo şirketi  kargo takip numarasını SMS ve e-posta yoluyla sizinle paylaşılır.
  2. b) Hacmi 30 desi ve üzeri olan paketler bina kapısında teslim edilir.
  3. c) ALICI, ÜRÜN'ü teslim aldığı anda kontrol etmekle yükümlüdür. ÜRÜN'de kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, ÜRÜN'ü kabul etmemekle ve KARGO firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir.
  4. d) Kargoların teslimat yapamadıkları köy, kasaba veya şehir merkezine uzak noktalarda kargonuz, en yakın merkez şubeye kadar getirilir ve ALICI’nın buradan teslim alması için bilgilendirme yapılır. ALICI’nın belirtilen süre içinde kargoyu teslim alması gerekecektir.
  5. SİPARİŞ İPTALİ

ALICI henüz teslim edilmeyen ürünlerde “Özelleştirilmiş ürünler” haricinde  sipariş tarihinden itibaren 3 gün içerisinde ücretsiz iptal veya değişim talebinde bulunabilir. 3. gün sonrasındaki iptal talepleri için Cayma Hakkı, ÜRÜN İADESİ VE DEĞİŞİMİ şartları geçerlidir.

  1. CAYMA HAKKI, ÜRÜN İADESİ VE DEĞİŞİMİ
  2. a) ALICI, STANDART ÜRÜN’lerde teslim tarihinden itibaren 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
  3. i) Tüketici Cayma hakkı süresi, mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ALICI’nın ÜRÜN’ü teslim aldığı gün başlar. Ancak ALICI, sözleşmenin kurulmasından ÜRÜN’ün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
  4. ii) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde; Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün, birden fazla parçadan oluşan mallarda ALICI’nın son parçayı teslim aldığı gün, teslimat günü olarak kabul edilir.

iii) Cayma talebinizi cayma hakkı süresi dolmadan info@lebon.com.tr  adresine e-posta göndererek iletebilirsiniz.

  1. iv) ALICI’nın cayma hakkı kullanım süresi bittikten sonra, STANDART ÜRÜN’lerde keyfi ve kullanıcı hatası içeren ürünler iade alınmamaktadır.
  2. b) ALICI, ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜN’lerde cayma hakkını kullanamaz.
  3. i) ALICI’nın cayma hakkını kullanım hakkı olmayan ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜN’lerde,ALICI’nın cayma talebini kabul etmek tamamıyla SATICI’nın inisiyatifindedir. SATICI, ALICI’nın iade talebini geri çevirmemek adına ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜN’lerde ÜRÜN fiyatı üzerinden %30 kesinti ile iade alma hakkına sahiptir. Bu talep teslim tarihinden sonraki 14 gün için geçerlidir.
  4. c) Ürünlerin iadesi taleplerinde, ürünlerin SATICI’ya sağlam ve hasarsız tesliminden ALICI sorumludur. İade taleplerinde ürünlerin teslimatının kargo ile yapılması durumunda ürün iadeleri kargo ile ALICI tarafından yapılmalıdır. Teslimat türü kargo olan ürünlerin teslimi nakliye ile yapılmış olsa bile, iadesi kargo ile ALICI tarafından yapılmalıdır.
  5. GARANTİ KAPSAMI VE SATIŞ SONRASI HİZMETLER
  6. a) Satılan ÜRÜN, LEBON CONCEPT tarafından 2 sene boyunca garanti kapsamındadır.
  7. b) ÜRÜN’de bir kusur olduğu fark edildiği durumlarda SATICI, 30 gün içinde sorunu çözmeyi taahhüt eder. Teslimat anındaki kusurlar, teslimat anında SATICI’ya bildirilmelidir.
  8. c) ALICI’nın kullanım hatasından kaynaklı durumlar Garanti Kapsamında değildir.
  9. ÖDEME İADESİ VE PROSEDÜRÜ
  10. a) SİPARİŞ İPTALİ ile ilgili ödeme süreci, ALICI’nın talebi göndermesini takip eden 7 iş günü içerisinde başlatılır.
  11. b) ÜRÜN iadesi ile ilgili iade ödeme süreci, ÜRÜN’ün SATICI’ya ulaşmasını takip eden 7 iş günü içinde başlatılır.İade edilen ürün  SATICI’ya ulaşmadan ödeme süreci başlatılmaz.
  12. c) Katılım alt limiti olan bir kampanya dahilinde gerçekleşen siparişlerin iade ücreti hesaplanırken, kalan sipariş tutarının alt limiti karşılamadığı durumlarda geçerli kampanya devre dışı kalır ve ücret iadesi kalan tutara göre hesaplanır.

9.1. KREDİ KARTI İLE ÖDEMEDE İADE

  1. a) ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI’ya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. Banka tarafından ALICI’ya yapılacak iade şekli BANKA ile ALICI arasında olup SATICI’nın bu konuda herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
  2. b) SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
  3. c) Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. Kredi kartıyla yapılan ödemelerin iadesi aynı kredi kartına yapılır.

9.2. MOBİL POS KREDİ KARTI İLE ÖDEMEDE İADE

  1. a) ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI’ya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. Banka tarafından ALICI’ya yapılacak iade şekli BANKA ile ALICI arasında olup SATICI’nın bu konuda herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
  2. b) SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
  3. c) Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka’ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda bahsedilen prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, SATICI’nın Banka’ya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.

9.3. HAVALE/EFT ILE ÖDEMEDE İADE

  1. a) ALICI’nın beyan ettiği banka hesabına iade yapılır.
  2. b) Hediye çeki kullanılarak gerçekleşen siparişlerde nakit iadesi yapılamaz, iade hediye çeki ile yapılır.
  3. GENEL HÜKÜMLER

ALICI, www.lebon.com.tr  internet sitesinde sözleşme konusu ürüne ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.